Skip to content
GFL Journal
  • Home
  • Past Issues
  • About GFL
    • About GFL
    • About the Editors
    • Advisory board
  • For Authors
  • Contact
  • Selected Links
2019 Issue 2

Article

The Better the Description, the Better the Instruction – Passives and Impersonals in the German Language of (Automotive) Engineering

By Antje Heine and Lars Schirrmeister (Greifswald), Matthew O. Anderson (Austin, Texas)

Article

Schreibstrategietraining im Deutschunterricht – Textqualität und Schreibprozesse einiger schwedischer Lernender

By Yvonne Knospe (Umeå)

Article

Brickfilme – Trickfilme mit Lego im DaF-/DaZ-Unterricht

By Tristan Lay (Sydney)

Article

Knowledge Exchange for Promoting German in Hong-Kong – Integration of Research and Teaching

By Li Chong (Hong Kong)

Article

Schreibkompetenzen in der Fremdsprache Deutsch durch Modelllernen fördern

By Sandra Reitbrecht, Marta Dawidowicz, Silvia Flotzinger-Aigner, Brigitte Schatzl (Vienna)

Review

‘Linguistic Landscape’ und Fremdsprachendidaktik. Perspektiven für die Sprach-, Kultur und Literaturdidaktik

By Heiko F. Marten (Rēzekne und Riga)

Last updated: 28.04.25

ISSN 1470-9570

Website by RiCH Lucas

© 2025 GFL Journal • Built with GeneratePress
Font Resize
Contrast
Accessibility by WAH